Analysis On The Students’ Descriptive Writing In Dual-Degree Program Stikom Bali
Main Article Content
Abstract
This study aims to find out the find out the ability of the students’ descriptive writing, and the second aim is to find out the students’ problem in writing a descriptive paragraph by the students of semester 2 year intake 2014 Dual-Degree Program STIKOM Bali in English subject. This study used the theory of English Grammar and theory of writing particularly on the descriptive writing. There was 31 students’ descriptive writing analyzed by using the collecting data method of qualitative. From the data analysis, there were found three students inappropriate descriptive writings. Therefore, it can be concluded that the students’ ability in terms of appropriateness descriptive writing is good. However, in terms of the problems in writing, they have problems in developing the idea of the identification into description, and the other problems were on the management of their writing which was not proper, therefore, their writing were not coherent.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Jurnal Sistem dan Informatika (JSI) bersifat open access, yaitu dapat diakses secara umum tanpa dikenakan biaya. Penulis yang menerbitkan artikelnya di JSI setuju dengan ketentuan berikut:- JSI menggunakan perjanjian lisensi ekslusif, yaitu penulis memegang hak cipta atas artikel dan memberikan hak publikasi kepada Jurnal Sistem dan Informatika (JSI).
- JSI mempunyai hak ekslusif untuk mempublikasi dan mendistribusikan artikel secara sebagian atau keseluruhan, dan memberikan hak kepada orang lain sesuai dengan lisensi yang digunakan.
- JSI berhak untuk menyediakan artikel dalam berbagai bentuk dan media, sehingga artikel dapat digunakan untuk teknologi terbaru bahkan setelah dipublikasikan.
- JSI berhak untuk menegakkan hak-hak atas nama penulis pada artikel terhadap pihak ketiga. Misalnya dalam kasus plagiarisme atau pelanggaran hak cipta.
- Artikel harus dirujuk, link terhadap lisensi harus disediakan, dan jika terdapat bagian artikel yang diubah harus ditandai.
- Jika artikel disadur sehingga terdapat perubahan, hasil saduran harus didistribusikan menggunakan lisensi yang sama.
- Tidak diperkenankan untuk membatasi orang lain terhadap apa yang diperbolehkan oleh lisensi.